Celková diagnostika dítěte

Představte si malého Tomáška. Celé dny by si nejraději stavěl z Lega a hrál na tabletu Minecraft. Rád luští záhady a zajímá se o to, jak funguje letadlo. Ale nebaví ho například vyprávět či poslouchat příběhy a při těchto situacích neudrží pozornost. Důležité je dodat, že to není Tomáškova chyba. Zkrátka se tak nenarodil. Jeho učitel, který zná Tomáškovu osobnost ví, že Tomášek je mimořádně nadaný v logicko-matematickém a konstruktivním směru. Při výuce počítání zapojí Lego kostičky a když se Tomášek má dozvědět něco o přírodě, zapojí se logická aktivita, která ho bude bavit. Pokud nastane čas poslouchání a převyprávění příběhu, dostane Tomášek od učitele do ruky tematické předměty, které pomohou udržet Tomáškovu pozornost a vzbudí jeho představivost. Takto se posiluje jeho sebevědomí a roste radost z učení.


Úkolem dobrého učitele je poznat osobnost dítěte a nastavit mu takové vzdělávací procesy a plány, aby dítě vzdělávání bavilo a byl využít jeho potenciál. Touto cestou získá sebevědomí a pozitivní vztah k učení. Pro individuální práci s dětmi a nastavení kvalitního podpůrného a stimulačního programu je nutné znát celkový vývoj dítěte a jeho úroveň, v naší škole především úroveň nadaní či potenciálu dítěte. 

Nejpřesnější cesta jak poznat osobnost dítěte je skrze diagnostiku. </