Během posledních dvou měsíců proběhla na naší základní škole významná změna ve vedení. Paní ředitelku Mgr. Jarmilu Čechovou vystřídal ve funkci Mgr. Lukáš Kohoutek, který mimo jiné provede naší základní školu dalším rozvojem i v souvislosti s otevřením druhého stupně v roce 2026.
Na konci loňského školního roku jsme se společně s dosavadní paní ředitelkou dohodli, že začneme hledat jejího nástupce. Mezi hlavní důvody patřilo to, že rozjezd nové školy je extrémně časově i energeticky náročný na úkor rodinné situace.
Zakladatelé školy se začátkem prázdnin společně sešli a důkladně analyzovali situaci školy, její potřeby a plány do budoucna. Na základě toho si upřesnili, kdo by měl školu nově vést.
Po mnoha schůzkách s doporučenými odborníky si zakladatelé sedli s Lukášem Kohoutkem, který byl následně přizván ke spolupráci, a to i se svojí zástupkyní Janou Kárníkovou.
Našli jsme s nimi shodu na tom, jak má vývoj školy pokračovat, abychom zachovali kontinuitu a úroveň, které se nám daří dosahovat a postupovali dále stejným směrem kupředu. Zároveň jsme se shodli na výzvách, kterým škola čelí, bude čelit a jak k nim přistoupit.
Proč jsme oznámili tak zásadní změnu uprostřed pololetí, uprostřed měsíce?
Nemohli jsme si vybrat lepší variantu předání školy, neboť Jarmila školní rok rozjela a v říjnu se otevřel prostor pro postupné předávání školy v průběhu dalších dvou měsíců. Nemuseli jsme tak řešit náhlou změnu ze dne na den od začátku školního roku, ale naopak jsme mohli projít standardním procesem stínování, předávání a přebírání vedení za podpory a konzultací původního vedení.
Jak probíhala komunikace při předání
Jelikož je při takové změně nesmírně důležitá komunikace, byla pro naše rodiče připravena řada speciálních rodičovských kaváren, které měly za cíle seznámení se s novým vedení a zodpovězení případných otázek. I pro našeho nového pana ředitele bylo velice přínosné seznámit se s našimi rodiči a jejich očekáváními. Udržení otevřené komunikace s rodiči a komunitní atmosféry školy je pro naši školu jednou z hlavních priorit.
Předání pomyslné štafety bylo rozděleno do tří fází s tím, že nyní od listopadu je již vedení plně v rukou nového ředitele.
Nové vedení:
Mgr. Lukáš Kohoutek
Nový ředitel školy
Věřím, že společným učením ve škole tvoříme budoucnost. Proto je pro mě důležité, aby se jednalo o vlídné a předvídatelné prostředí, kde se každý může cítit bezpečně, zakoušet sounáležitost a naplno rozvíjet svůj potenciál. Této oblasti jsem se věnoval 15 let coby lektor a ředitel preventivní organizace, později pak také jako ředitel velké mimopražské základní školy. Jsem fanouškem pedagogiky postavené na pevných základech výzkumu a ověřené praxí, která má prokazatelné výsledky v učebním pokroku každého žáka. GENIUS základní škola pro mě představuje místo, kde lze tyto principy díky prostoru pro individuální přístup naplno uplatňovat. Zároveň je mi sympatický důraz nejen na intelektuální, ale také sociální, tělesný a estetický rozvoj.
Mgr. Jana Kárníková
Zástupkyně ředitele
Po absolvování českého jazyka na pedagogické fakultě Univerzity Karlovy jsem delší dobu pracovala v české reklamní agentuře. Odtud jsem zamířila na základní školu, kde jsem působila jako učitelka na prvním stupni a koordinátorka žákovského parlamentu. V posledních letech jsem na pozici zástupkyně ředitele školy úspěšně pomáhala realizovat ambiciózní změnu koncepce fungování větší mimopražské školy. Nemám žádný vyhraněný pedagogický směr. Snažím se analyzovat třídu, jednotlivé žáky a na základě výsledků kombinovat to nejlepší ze všeho, co znám, abych získala optimální výsledky. Do svých plánů ráda zařazuji projektovou výuku, vyučování v přírodě, zážitkové metody... Proto je mi přístup k výchově a vzdělávání ve školách GENIUS velice blízký.
Naší bývalé paní ředitelce Jarmile Čechové velice děkujeme, že s námi novou základní školu rozjížděla, podílela se na realizaci vize a konceptu zakladatelů a nechala ve škole svůj zásadní otisk. Velice si vážíme jejího přínosu i pracovního nasazení, které škole věnovala. Pevně věříme, že se jí bude v její následující kariéře úspěšně dařit a na naši školu bude vzpomínat jako na úspěšný projekt, který vyrostl a mohla ho tak s klidem předat dál.
Комментарии